poniedziałek, 7 marca 2011

Wieczór poetycki - spotkanie z Darią Dziedzic

Zapraszamy 9 marca 2011 r. godz. 18 na spotkanie 
z Darią Dziedzic
Autorka promuje swój drugi zbiorek poezji
pt. " Wyspa", należy do poetyckiej grupy internetowej "Obłoki", założonej w USA oraz uczestniczy 
w spotkaniach Kawiarni Literackiej w Dąbrowie Górniczej.      Jest laureatką kilku konkursów literackich.


To mój przystanek, piąta strona świata
- szeroka i bagnista,
wybija z rytmu jak deszczowa piosenka.
Zawsze trzeba mieć w niej parasol, płaszcz, gumiaki, ale nie na mojej wyspie.
Tam jest inaczej, cieplej, czasem bywa mroźniej.
Zależy od pory roku, nastroju, rodzaju cierpienia, choć możesz mieć inne zdanie.
Możesz mnie sparodiować, dodać coś więcej od siebie, zniekształcić wizję,
tylko po co nadstawiać uszu na tygodniowe milczenie.
Weź pod uwagę, że od tych zmian
wyspa może się zestarzeć i zniknąć jak tysiące innych.
Szkoda by było mojej pracy, proszę cię przemyśl.
Nie rób krzywdy dziecku, ono dopiero stawia pierwsze
kroki, wpuszczone w kanał, nie przetrwa,
nie zdąży się odezwać, dorosnąć.
Fragment wiersza "Wyspa" z tomiku poezji o tym samym tytule.


3 komentarze:

  1. Z wielką przyjemnością mogłem uczestniczyć w dzisiejszym wieczorku poetyckim. Poezja pani Darii Dziedzic wywarła na mnie duże wrażenie. Autorka bardzo interesująco ukazała w swojej twórczości problematykę współczesności. Motyw krwi inspirowany horrorami medycznymi oraz liczne motywy przyrodnicze inspirowane dziełami Zbigniewa Herberta to dodatkowe atuty. Jako literaturoznawca dostrzegam w twórczości pani Darii Dziedzic bardzo świadomy i dopracowany warsztat twórczy. Jestem zadowolony, że w pokoleniu Wojciecha Brzoski i Macieja Frońskiego jest również słyszalny wyrazisty kobiecy głos nowej polskiej poezji. Spotkanie z taką literaturą jest niezwykle przyjemne dla odbiorcy. Wielkie uznanie wzbudziła we mnie również skromność Autorki. Ta rzadko spotykana w dzisiejszym świecie cecha świadczy o szczerym oddaniu się twórczości literackiej. Bardzo dziękuję za miło spędzony wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  2. http://mikrusik7.blogspot.com/

    Prototyp

    OdpowiedzUsuń